15 wskazówek, jak skutecznie sprzedać nieruchomość w Internecie

150x110

Jeśli nie zamierzamy korzystać z pomocy pośrednika w sprzedaży nieruchomości, będziemy samodzielnie tworzyć ofertę. Eksperci serwisu otoDom.pl podpowiadają, jak przygotować ogłoszenie, by w pełni ukazywało potencjał oraz wartość naszego mieszkania lub domu.

  1. Tworząc opis nieruchomości piszmy szczegółowo – nigdy nie wiadomo na co kupujący zwróci większą uwagę. Zadbajmy o podstawowe informacje, takie jak metraż nieruchomości, liczba pokoi i ich wielkość, ale nie zapominajmy o opisaniu lokalizacji - czyli dostępności komunikacji, infrastruktury usługowo-handlowej, szkół czy terenów zielonych.

  2. Jeśli z usytuowaniem mieszkania (piętro lub strona budynku, po której znajduje się lokal) wiążą się korzyści, takie jak brak hałasu, ładny widok za oknem czy korzystne nasłonecznienie pomieszczeń, koniecznie napiszmy o tym w ogłoszeniu.

  3. Nie zapomnijmy zaznaczyć w ofercie, jeśli lokal posiada miejsce parkingowe lub garaż za dodatkową opłatą. Uchroni nas to przed posądzeniem o zamierzone zaniżanie ceny mieszkania.

  4. Nieruchomość po remoncie jest bardziej atrakcyjna, dlatego jeśli odświeżaliśmy mieszkanie, podajmy zakres przeprowadzonych prac remontowych oraz datę ich przeprowadzenia.

  5. O tym czy użytkownik wejdzie z listy wyników wyszukiwania w szczegóły danej oferty często decyduje jej tytuł. Powinien zawierać krótką informację na temat tego, czego dotyczy ogłoszenie i wskazywać na największy atut nieruchomości.

  6. Do opisu nieruchomości obowiązkowo dołączone powinny być zdjęcia – fotografie potwierdzają informacje zawarte w opisie oraz pokazują jak wygląda mieszkanie.

  7. Zdjęcia powinny być zróżnicowane. Nie ma potrzeby dołączania fotografii ukazujących jeden pokój z trzech podobnych perspektyw, ważne jest natomiast, aby sfotografować wszystkie pomieszczenia. Warto pokazać również widok za oknem, jeśli jest on zaletą nieruchomości,
    a także sam budynek i jego otoczenie.

  8. Fotografie powinny być dobrej jakości i rozdzielczości – rozmiar powinien wynosić co najmniej 800x600 pikseli. Małe lub niewyraźne fotografie nie zdołają w pełni przedstawić zalet nieruchomości, mogą natomiast zniechęcić internautę do wizyty w lokalu.

  9. Zdjęcia róbmy przy dziennym świetle. Przed rozpoczęciem sesji posprzątajmy mieszkanie
    – nawet mały nieporządek może zupełnie zepsuć pierwsze wrażenie. Usuńmy z widoku zbędne przedmioty i osobiste rzeczy, by lokal wyglądał jak najbardziej uniwersalnie.

  10. Warto umieścić wśród zdjęć zeskanowany plan mieszkania. Może to być nawet schematyczny rysunek z zaznaczeniem drzwi i okien, a także stron świata.

  11. Nie dodawajmy do obrazków żadnych dodatkowych elementów graficznych, które zasłaniają nieruchomość. Napisy typu „OKAZJA” czy „BEZ POŚREDNIKÓW” lepiej zamieścić w tytule oferty lub jego opisie.

  12. Zwróćmy uwagę, które zdjęcie umieszczamy jako pierwsze, bo to jego miniatura widoczna będzie na stronie z wynikami wyszukiwania. Powinno prezentować atut mieszkania, np. najładniejszy pokój, widok z okna lub budynku z zewnątrz.

  13. Do ogłoszenia warto dodać krótki film, który umożliwi pokazanie więcej szczegółów
    i w większym stopniu odda klimat panujący w mieszkaniu lub domu.

  14. Serwisy oddają do dyspozycji użytkownika dodatkowe narzędzia, z których warto korzystać, jeśli zależy nam, aby oferta była lepiej widoczna na stronach. Za dodatkową opłatą ogłoszenie można wyróżnić, opublikować na stronie głównej serwisu lub na początku listy wyników.

  15. Jeżeli sprzedaż nieruchomości nie jest dla nas pilną sprawą i możemy przesunąć ją w czasie, warto mieć na uwadze, iż największe zainteresowanie nieruchomościami ma miejsce jesienią
    – w październiku i listopadzie oraz wiosną – w marcu i kwietniu.

 

Więcej informacji:

Kinga Dębiec
Ciszewski Public Relations 
kdebiec@publicrelations.pl

tel. +48 22 488 42 55